Artiklid kategooriad

Artiklid otsing

MIS ON VALGUSTERAAPIA?

MIS ON VALGUSTERAAPIA?

Kas teate, kui suur mõju on valgusel sinu kehale ja kuidas saaks valgusteraapiat enda organismile kõige tõhusamalt kohaldada? Talvisel pimedal hooaja kannatavad paljud inimesed apaatia ja masenduse all – see on tuntud ka talvise depressiooni nime all. Uuringud on näidanud, et loodusliku valguse vähenemisele võib füsioloogiliselt reageerida ka inimese organism, reguleerides teatud hormoonide ja bioloogilise aktiivsuse taset nö. ebasoodsamaks.

Meditsiiniteadus on välja selgitanud, et talvine depressioon on tavapärase depressiooni lihtsam vorm, mis mõjutab üsna suurt hulka inimesi. Selle nähtudeks võivad olla:
•    tugev väsimus, kurnatus, erinevad unehäired;
•    suurenenud söögiisu, mille tulemusena suureneb ka kehakaal;
•    üldine passiivsus ja masendustunne;
•    produktiivsuse ja elujõu vähenemine.

šviesos terapija

VALGUSTERAAPIA AITAB TALVISEL AJAL VABANEDA HALVAST MEELEOLUST JA DEPRESSIOONIST.

Päikesepaistelisel päeval on valguse tugevus väljas ca 50 000 – 100 000 lx, siseruumides on see ainult 100 - 200 lx. Tugeva valgusteraapiasessiooni ajal langeb silmadele 2500 lx tugevune valgus. Võrkkestale või nägemisnärvile sattuv valgus võib mõjutada valgustundlikke (supratsiasmaatilisi) ajupiirkondi, mis omakorda reguleerivad organismi päevast ja öist füsioloogilist tsüklit õigesse rütmi.


Valguse vähenedes nõristab käbinääre ajusse unehormooni melatoniini. Melatoniin on peamine erksust ja unetsükleid reguleeriv aine, aga samuti on see ka teguriks, mis ennetab talvist depressiooni. Valgusteraapia aitab neid probleeme leevendada ning taastada elujõudu. Kui sümptomid on avaldunud juba liiga tõsiselt, siis tuleks siiski pöörduda arstide poole.

SOOVITUSED VALGUSRAVI PUHUL

Valgusteraapiaga on mõistlik alustada juba enne sümptomite avaldumist. Talvise depressiooni avaldumisel on mõistlik kohe selle pimeda aja alguses teha läbi üks ereda valgusega teraapia sessioonide kuur - 3-5 korda nädalas. Kui sümptomid ei parane või ilmuvad uuesti, tuleks sessioone 1-2 nädala jooksul igapäevaselt korrata.

Üks valgusteraapia seanss kestab 0,5-2 tundi, aga pikem seanss võib omakorda valgusteraapia mõju veelgi suurendada. Igal juhul ei kahjusta pikem seanss mingil määral tervist. Seansid on soovitatav läbi viia vahemikus kl 6.00 – 18.00, aga efektiivsed on need ka vahemikus kl 18.00-20.00. Hilja õhtul toimuvad teraapiaseansid võivad unereźiimi rikkuda, seega võiks need jääda siiski päevasesse aega või varasematesse õhtutundidesse. Ühe pikema valgusteraapia seansi võib jagada ka mitmeks lühemaks seansiks, kui see selliselt  päevakavasse paremini sobitub.

Valgusteraapia ajal ei ole vaja otse valgusallikasse vaadata, küll oleks aga valgusallikat vaja kogu seansi ajal oma vaateväljas hoida. Seansi ajal võib lugeda, kirjutada või teha mida iganes muud, mida rahulikult paigal istudes võimalik teha on. Valgusteraapia tõhusust saab reguleerida sellega, kui kaugel valgusallikast istuda – lähemale istudes võib seansi aega ka lühendada.


Muuhulgas tasub meeles pidada, et valgusteraapia aitab keha rütme kiiremini taastuda ka juhul, kui olete reisinud ühest ajavööndist teise – õhtune lisaseanss teeb erksaks ja hommikune muudab vastupidiselt uniseks.

šviesos terapija

MIDA VALGUSTERAAPIAL SILMAS PIDADA

Valgusteraapia seanssidel kasutatavad lambid on varustatud elektroonilise mõõdikuga, mis suurendab valgust kuni sageduseni 30 000 Hz ning jääb seejärel silmaga nähtamatul tasemel virvendama. Peale esimest valgusteraapia seanssi võib esineda kerget peavalu või väsimustunnet silmades - see on normaalne ning need kõrvaltoimed kaovad tavaliselt mõne päeva jooksul. Kui seda ei juhtu, siis katkestage ravi ja pöörduge enne selle jätkamist arsti poole. Üldise talvise depressiooni all kannatavad päevavalguse puudumise tõttu väga paljud inimesed, samas kui unehäiretel ja depressioonil võivad olla ka muud põhjused. Loomulikult on valgusteraapia kõige tõhusam siis, kui seda harrastada koos regulaarse liikumise ja tervisliku toitumisega.

Enne valgusteraapia alustamist konsulteerige oma arstiga juhul, kui Teil esineb:
•    silmahaiguseid (silmapõletik, silmade ülitundlikkus jmt.)
•    vaimseid häireid;
•    tarvitate psühhotroopseid ravimeid;

Valgusteraapia mõjude kohta oleks kasulik teha märkmeid – kuna valgusteraapia vajadus, selle sobiv sagedus ja kestvus võib olla olenevalt inimesest väga erinev, siis aitavad sellised märkmed kindlaks teha, milline ravimeetod on Teie jaoks parim.

šviesos terapija

Save

Save

Save

Postitatud 2016-12-18

Viimati vaadatud

Tooted puuduvad